PR traditional si PR pentru online

 

PR (Public Relations) reprezinta una dintre cele mai neintelese activitati de promovare. Contractarea unor servicii de Public Relations specializate va vor oferi o mai buna intelegere a domeniului si o strategie adecvata de promovare. din cadrul Dat fiind faptul ca serviciile de relatii publice acopera o gama atat de larga de activitati conexe a dus la la o stare de confuzie cand termenul este adus in discutie. In mod oficial, PR-ul se ocupa cu crearea si intretinerea unor relatii reciproc benefice intre o companie si toate publicurile ei.

In ceea ce priveste domeniul vanzarilor, relatiile publice este activitatea de persuasiune. Cand vine vorba despre comercializarea de bunuri si servicii, incerci sa convingi potentialii clienti de anumite lucruri. De exemplu, orice proprietar incearca sa isi convinga publicul sa ii cumpere produsele sau serviciile. Aceasta activitate presupune “ambalarea” intr-un mod cat mai atragator a produsului sau serviciului pe care incerci sa il vinzi. Specialistii fac acest lucru transformandu-se in povestitori, transmitand mesajul prin in mass-media, social media sau in cadrul altor canale de comunicare.

PR traditional

Principalul element definitoriu al acestui tip de relatii publice este faptul ca actioneaza in cadrul ziarelor, televiziunii si radioului. Sfera PR-ului traditional cuprinde mai multe elemente, precum:

  • Comunicarea de criza
  • Managementul reputatiei
  • Trade show-urile
  • Oportunitatile de sponsorizare
  • Comunicatele de presa

Dezavantajele PR-ului traditional

Unul dintre obstacolele acestei metode este transpus in calcularea rezultatelor. In cazul televiziunii sau printului, audienta este estimativa in ceea ce priveste numarul de oameni care au primit mesajul. Relatiile publice traditionale urmaresc sa vada cum este prezentat clientul, cum este comunicat mesajul si de cate ori este mentionat brandul.

PR online

Relatiile publice online (sau digitale) sunt relativ similare celor traditionale, prin faptul ca urmaresc tot construirea de relatii intre companie si publicuri. Cu toate acestea exista un element de diferentiere important. Acest este reprezentat de beneficiul impactului SEO si retelei de backlink-uri dispersate pe internet. Aceste instrumente digitale masurabile ofera rezultate tangibile care pot fi analizate cu usurinta.

Un alt element cheie ce diferentiaza cele doua tactici PR este faptul ca in online ai posibilitatea de a te conecta cu bloggeri, influenceri si site-uri care sunt pionii principali ai acestui domeniu. Principalul motiv pentru care acestia pot contribui la promovarea ta este ca au o autoritate mare in online.

PR-ul online nu utilizeaza aceleasi elemente traditionale precumtrade show-urile sau organizarea de evenimente. Insa, in online sunt utilizate mai multe instrumente, precum Google Analytics pentru a vedea impactul unei campanii de promovare.

Cea mai buna modalitate de stabili ce tip de abordare PR este buna pentru afacerea ta este prin determinarea obiectivelor. Astfel, vei stii daca nevoile afacerii tale pot fi indeplinite fie prin PR traditional sau online, fie printr-o combinatie a celor doua.

0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *